Traficul de calitate catre site creste vanzarile. AdWords este cea mai puternica platforma de publicitate online, care aduce pe site-ul tau trafic relevant si produce o crestere a vanzarilor si a ROI (Return on Investment). Targeteaza precis consumatorii care cauta pe Google produsul sau serviciul pe care il oferi. Mai mult, platesti doar atunci cand cineva acceseaza reclama si ajunge la tine pe site. Google AdWords utilizeaza sistemul PPC (Plata-Pe-Click).

 

Unde apar reclamele? Reclamele apar pe prima pagina a motorului de cautare Google, in primele trei rezultate sau in partea dreapta a paginii. Pozitionarea lor este influentata de Bid si Quality Score. Statistic, 64% din persoanele care dau click pe anunturile AdWords cauta sa compere un produs sau serviciu online. Peste 40% din utilizatorii Google nu stiu ca primele trei rezultate afisate sunt reclame platite. Sunt peste 1 miliard de cautari pe Google in fiecare zi – aproximativ 720.000 de cautari pe minut. Asta inseamna ca potentialii clienti sunt acolo, cautand pe internet ceea ce tu oferi.

 

Setarile Contului: Creare Campanie Google Adwords Alegerea tipului de campanie: Search&Display Network, Search Network Only sau Display Network Only. Search Network Only inseamna ca reclamele vor aparea numai pe Google, in urma cautarilor organice. In Display Network Only, reclamele vor aparea pe site-urile partenere Google, multe dintre ele foarte cunoscute si cu un trafic impresionant ca: realitatea.net, evz.ro, financiarul.ro, capital.ro, mediafax.ro, antena3.ro, cancan.ro, libertatea.ro, sport.ro, gsp.ro, Gmail, Youtube,  etc. Google Search Network are optiunea de a include “Search Partners” ca: Google Maps, Bing etc. Reclamele pot aparea pe toate tipurile de device-uri ca: PC, laptop, tableta, smartphone.

 

Targetarea geografica se poate face pe oras, regiune, tara sau pe intreg globul. Se pot alege special locatii care sa fie excluse, astfel incat reclama sa nu apara pentru cei din locatiile respective. Exemplu: Sa spunem ca ai un service auto in Cluj-Napoca. Acest gen de afacere este este limitata geografic pentru ca nu poti oferi serviciul si persoanelor aflate in Bucuresti sau Constanta. Putem limita aria de acoperire astfel incat doar cei aflati in Cluj-Napoca sau in vecinatatea acestuia sa poata vedea anuntul. Astfel, se diminueaza foarte mult costurile unei campanii de promovare.

 

Bugetul pe zi se seteaza in functie de cat esti dispus sa platesti pe zi pentru publicitate. Factorii care trebuie luati in calcul sunt: numarul de cuvinte cheie pentru care licitezi, concurenta pe cuvintele cheie respective, istoricul numarului de cautari. Dupa ce bugetul pe o zi s-a terminat, Google nu va mai arata anunturile pana in urmatoarea zi. Daca bugetul nu s-a consumat in ziua respectiva, diferenta ramasa se reporteaza. Pentru a scrie anunturi de calitate trebuie sa fii clar in ceea ce ofera compania ta spre diferenta de concurenta. Este important sa fii diferit, sa iesi din multime, anunturile tale sa aiba personalitate.

 

Titlul anuntului este cel mai important. Este primul lucru pe care il vede clientul si este factorul care infuenteaza cel mai mult decizia imediata, daca esti sau nu relevant pentru el. Contine cel mult 25 de caractere si, de asemenea, trebuie sa contina cuvantul cheie (sau fraza) pe care clientul l-a tastat in motorul de cautare. Cuvintele din titlu care se potrivesc cu cele tastate in motorul de cautare, vor aparea ingrosate pentru a atrage atentia clientului. Cuvantul cheie in titlu are influenta si asupra scorului de calitate care, impreuna cu suma licitata, stabileste pozitia anuntului. In concluzie, cu cat Google considera mai relevant anuntul tau, cu atat ai sanse mai mari ca anutul tau sa apara in pozitii mai bune. Clientul va recunoaste mai repede reclama ca avand acelasi text cu ceea ce a tastat el in bara de cautare si va considera reclama ta ca fiind relevanta. Anuntul trebuie creat in asa fel incat sa atraga atentia potentialilor clienti, nu a publicului in general. Trebuie sa-ti cunosti publicul targetat si sa scrii anuntul punandu-te “in pielea” celui care cauta, felul in care gandeste atunci cand are o nevoie si cand va lua o decizie de cumparare.

 

Pe langa titlu, Google permite 2 randuri text in anunt, fiecare cu cel mult 35 de caractere. Experienta ne-a demonstrat ca un succes mai mare il au reclamele care contin pe primul rand beneficiile, iar pe al doilea rand caracteristicile produsului si/sau oferta. Trebuie sa ai in minte faptul ca nimeni nu cumpara un aspirator pentru ca vor un aspirator, cumpara un aspirator pentru ca vor o casa curata.

 

Trebuie retinut ca toate anunturile sunt revizuite de catre editori Google, iar ele trebuie sa resptecte Politicile Google care fac referire in general la respectarea legislatiei in vigoare si a statutului special pe care anumite domenii de activitate il au. Multiple incalcari ale TC-ului poate duce la banarea contului AdWords. Cand este scris un anunt trebuie avuta in vedere si pagina pe care clientul ajunge cand acceseaza pe anuntul tau. De exemplu, daca vinzi aspiratoare si masini de facut inghetata, anuntul pentru aspiratoare nu trebuie sa duca pe pagina principala a site-ului, ci pe pagina dedicata aspiratoarelor.

 

Pentru o conversie ridicata este important ca landing page-ul sa fie relevant anuntului si sa faciliteze clientului posibilitatea de a cumpara sau a te contacta cat mai usor. Alegerea cuvintelor cheie este un alt pas important in crearea campaniei AdWords. Alegerea acestora se face in functie de relevanta, concurenta, numarul de cautari lunare pe Google. Ele sunt formate din cuvantul sau cuvintele pentru care sa apara anuntul atunci cand acestea sunt tastate in bara de cautare. Google va plasa anuntul atunci cand considera cautarile relevante, care pot fi exact cuvintele cheie alese sau care contin si alte cuvinte pe care Google le considera relevante pentru anuntul tau. De exemplu, daca alegem cuvinte cheie “promovare Google”, anuntul va aparea daca cineva il tasteaza in motorul de cautare, dar va aparea si daca se cauta “promovare pe Google“, “promovare prin Google” etc. Exista insa optiunea de a bloca celelate cuvinte astfel incat anuntul sa apara doar pe cautare fixa “promovare Google“, fara alte cuvinte in plus. Se pot alege cuvinte negative pentru care reclama sa nu apara. De exemplu, daca alegem cuvintele “incaltaminte sport”, putem alege ca pentru cei care cauta “incaltaminte sport copii” sa nu apara reclama. Cuvantul negativ in situatia de fata este “copii”. Este o setare avansata, dar foarte importanta si care diminueaza costurile campaniei si imbunatateste ROI-ul. Zilnic pot aparea cuvinte negative noi care trebuie excluse, de aceea Ad Networds Solutions revizuieste zilnic fiecare campanie AdWords pentru a imbunatati rezultatele.

 

Satisfactia clientului e ceea ce il face sa continue promovarea prin AdWords. Obiectivul nostru este acela de a imbunatati rezultatele pentru clentii nostri si de a le creste profitul, astfel incat acestia sa doreasca sa continue colaborarea cu noi, nu doar din motivul ca au semnat un contract. Rezultatele tale sunt importante pentru noi si, de aceea, nu te legam de contracte pe perioade lungi. Crestem impreuna!